Atlantic Grupa je u prvom polugodištu ostvarila 146,9 milijuna kuna neto dobiti, što je pad od 31,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a ako se isključe jednokratne stavke pad je 3,7 posto, pokazuju podaci iz konsolidiranog izvješća tvrtke objavljenog u utorak na Zagrebačkoj burzi.
Prihodi od prodaje su ostvareni u iznosu od 2,46 milijardi kuna, što je pad od svega 0,9 posto, a kada se u obzir uzmu i dijelovi poslovanja dezinvestirani prošle godine ukupan pad iznosi 4,5 posto, navodi Atlantic u priopćenju.
Normalizirana dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 237,3 milijuna kuna i niža je za 5,5 posto, dok je normalizirana neto dobit u odnosu na prvih šest mjeseci lani niža 3,7 posto i iznosi 181,7 milijuna kuna.
Ovogodišnji rezultati dodatno su opterećeni s 34,8 milijuna kuna jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije i druge troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije, ističe se u priopćenju Atlantica.
“Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa značajno je promijenila poslovanja mnogih kompanija te je utjecala i na promjene u ponašanju potrošača. Atlantic Grupa se, zahvaljujući diverzificiranom portfelju snažnih brendova, pokazala u velikoj mjeri otpornom na krizu uzrokovanu pandemijom te smo i u prvom polugodištu ostvarili odlične poslovne rezultate”, kazao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi komentirajući poslovne rezultate.
Mjere koje su uvedene u cilju suzbijanja širenja pandemije rezultirale su, očekivano, padom prodaje u HoReCa kanalu, te padom potrošnje proizvoda namijenjenih konzumaciji van kuće i tzv. impulsnog segmenta, no navedeni negativni utjecaju su dobrim dijelom nadoknađeni dobrim rezultatima strateškog poslovnog područja Delikatesni namazi, ljekarničkog lanca Farmacia i poslovnog područja Donat Mg, rekao je.
Napomenuo je i kako su optimiranje poslovnih procesa, stabilna financijska pozicija i kvalitetno strateško upravljanje omogućili zadržavanje sigurnosti radnih mjesta.
Istaknuo je i da kompanija nastavlja s planiranim kapitalnim investicijama u proizvodnu opremu i digitalizaciju poslovanja.
U priopćenju se navodi da su najveći rast prihoda od prodaje u prvom polugodištu ostvarili Delikatesni namazi s rastom od 21,4 posto i Donat Mg s rastom od 2,5 posto.
Kava se s 500,9 milijuna kuna prihoda od prodaje, što čini 20,4 posto udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvoj je polovici godine, najviše zbog kontrakcije prihoda u HoReCa kanalu, ostvarila pad od šest posto.
Među tržištima je najznačajniji rast tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova, kao i primjetan rast na ključnim tržištima EU, posebice Austriji i Švicarskoj, uslijed rasta prodaje brendova Argeta i Smoki.
U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64 posto, a brendovi principala u distribuciji 26,8 posto. Ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto ukupnog prihoda.
Iz Atlantica podsjećaju da je prema odluci Glavne skupštine održane 18. lipnja odobrena isplata dividende u iznosu od 25 kune po dionici odnosno sveukupno 83,2 milijuna kuna. Dividenda je isplaćena 15. srpnja.